woensdag 17 oktober 2012

' the world is a book an those who do not travel read only a page '

' The world is a book an those who do not travel read only a page ' ik las dit op een reisfoldertje,
melig maar wel een waarheid als een koe of zeg ik beter kangoeroe. Ondertussen heb ik hier al bijna alles geregeld en moet ik nog een weekje wachten op mijn bankkaart, dat geeft mij tijd om de stad, het strand en de national parks te bezoeken en misschien ook eens de afdeling in Sydney van het Shillington College waar ik zal studeren in Brisbane in februari. Ondertussen ben ik ook aan het onderhandelen met mogelijke mede-reizigers, het voelt een beetje als een dating aan maarbon zo gaat dat hier tegenwoordig, 'annoncekes' op het net en posters in jeugdherbergen, hopelijk vloeien er een paar mooie 'reisrelaties' uit denk ik dan ;-). 

Voor de diagonale lezers - hier een korte impressie van Sydney :

Sydney dat is: Overal mannen in maatpak, elke minuut aan the Opera House door een Japanees gevraagd worden ' pleassche would you take a pictule of us? ' , op u gemak chips (die blijkbaar over datum zijn) liggen fretten in het Hyde park terwijl 5 meter verder er een clubje 'fat-asses' hun 'ass' aan het afwerken zijn en je eens niet schuldig voelen, aangevallen worden door de meeuwen van in Nemo, GEEN kangoeroes en supermassive ijsjes waarbij je een bonnetje krijgt dat je de dag erop nog een gratis 'scoop' bovenop krijgt.
Dus ik heb het hier eigenlijk echt wel naar mijn zin, maar ik verlang enorm om te beginnen rondtrekken!


foodfestival in het Hyde Park 



                                                      Blue Mountains!

 




3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Jolien
    Klinkt allemaal super!!! En zo mooi dat jij kan schrijven (nog een verborgen talent dat ik niet kende! ;-) ). Goe bezig, geniet er daar van! Ik mis je! Gr, Nele x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er is er daar duidelijk eentje al ferm gelanceerd :-). Goe bezig, net als met de blog!

    BeantwoordenVerwijderen