dinsdag 11 december 2012

Whitsundays...

Ik denk dat ik nog steeds droom... net terug van een driedaagse zeiltocht naar de Whitsunday Islands.
Het is net alsof ik in een droom gestapt ben en ik ben er eigenlijk nog niet uit of ik eruit geraak of eruit wil.
Ik wil meteen terug (alhoewel ik er eigenlijk met mijn gedachten nog ben.)

Eerst en vooral het zeilen zelf was super, dit is echt een unieke ervaring ik kan het niet echt goed beschrijven maar als je op het dek van een zeilboot zit met de zon op je snoet en je wiebelt mee met de golven en je kabbelt langs prachtige eilanden, dan krijg je een gevoel van vrijheid. De wereld is omringd door de zee
en dan zit jij daar een speldekop groot ergens op de wereldkaart in de whitsunday islands met twintig andere mensen lol te maken die je nog van toeten nog blazen kent, klinkt misschien allemaal beetje overdreven maar ik had echt het gevoel dat ik ergens het paradijs gevonden had!

Dan heb ik helemaal nog niets verteld over de eilanden zelf, hopelijk krijg je als je de foto's ziet hetzelfde gevoel als ik had toen ik er was, maar het is echt "magic'. Ik probeer zo goed mogelijk te omschrijven hoe het daar is: Het zand van de stranden is spierwit en superzacht en aangenaam(nog nooit ergens zo'n zand gezien) het water is gewoon transparant het is net alsof je in een fles water stapt, het uitzicht is adembenemend; zandvlaktes en dan de kleur van de zee van het wit van het zand dan lichtblauw dan turquoise dan iets van groen en dan donkerblauw (of zoiets, zie foto's). En dan de stilte en alleen het geluid van de mensen waarmee je mee bent. Ik wil meteen terug en het liefst vanal zou ik jullie allemaal meenemen! Leggen we samen voor een zeilboot? I'm in!

ok ik denk dat ik hier best gewoon wat foto's post vooraleer ik hier continu superlatieven blijf pennen.












3 opmerkingen: